BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, November 6, 2010

HIDUP KIREYA.... BAB 4

Okeylah, sampai cinie jer... time kaseh eh korang... sambil melihat amirul dan kwn2nye pergi, kireya menapak pulang kerumah... pang!!!!! kedengaran sesuatu yang pecah di dalam rumah... kireya juga mendengar suara orang bertekak... alangkah terkejutnyer kireya melihat ayahnyer yang sudah hampir setahun xditemuinyer sedang memukul ibunye... rupa2nya bunyi kaca pecah itu adalah bunyi pasu yang ayahnya guna untuk menghentak ibunya....

kireya melihat sebilah pisau yang berada berdekatan dengan nya... pergi!!!!! ape ko dah buat dengan ibu aku.. ibu...jerkah kireya... oh ko idup lagi ye kireya... ini adab ko bercakap dengan bapak ko ke ha!!! orang yang dah buat ko lahir??? ha!!! ko nak buat ape dengan pisau tu? nak bunuh bapak ko nie?? bunuh la!!! kate husin sambil menerkam kireya... apekan daya , qudrat seorang budak yang berumur 12 tahun... die terhumban dengan tumbukkan padu ayahnya... oh belagak kuat ye...

lah, lupa lah nak pulangkan beg budak kecik tadi.... kate amer yang sedang menggalas beg kireya... die di denda oleh kireya mase di pantai tadi kerana membuatkan kireya jatuh ke dalam air... weyh korang jom patah balik bagi beg kireya...

alangkah terkejutnya mereka melihat kireya di belasah oleh seorang lelaki dan melihat wanita yang berusia 30 an terbaring di tlantai dengan berlumuran darah di kepala... dengan pantasnyer amer dan kawan2nyer menyerang lelaki yang memukul kireya itu... oleh kerana husin mabuk dia tidak terdaya untuk menyerang balas pukulan2 amirul dan kawan2nya... dia di belasah dengan teruk dan terbaring di lantai...

azri pergi melihat keadaan wanita yang berlumuran darah dan segera menalifon pihak polis dan hospital...kireya yang sudah tidak bermaya sedaya upaya ingin bangun untuk pergi ke ibunya... amirul melihat kireya dan memapahnya.... ibu... bangun ibu... jangan tinggalkan reya ibu... iibunya tidak berkuit sedikitpn...

ingin tahu ape yang terjadi pada ibunya???

tunggu......................

Eya- Aku Hanya Kireya

video
Aku manusia kerdil,
yang tidak sempurna,
yang hanya diberi nama
kireya.... oleh seseorang....

Hidupku hanya ada ibu,
hidupku hanya penderitaan
hidupku hanya penyiksaan
ditinggalkan orang yang di sayangai............

kini muncul persahabatan
yang membimbingku ke jalan yang benar
dalam persahabatan itu muncul cinta
satu anugerah..................

sayang.. ia tak kekal lama
dia pergi meninggalkan diri ku
dalam aku sedang meniti hidup
Ya Allah beratnya dugaanmu.............

Ya Allah beri aku ketabahan
Ya Allah beri aku kekuatan
dalam meneruskan hidupku
Ya Allah aku bergantung padamu...........................

Aku hanya insan bernama kireya..
hanya kireya............
hanya kireya.............