BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 11, 2010

Takdir Cinta.. (new novel)

Perjalanan masih jauh , jauh untuk meniti kehidupan yang sentiasa di kelilingi cabaran dan dugaan.. apakah yang berlaku dalam kehidupanku itu semua takdir ilahi.. perjalanan yang perlu kutempuhi, sebelum lahir kedunia telah ku berjanji dengan allah bahawa aku redha hidup didunia walaupun sebesar mana cabaran yang menduga.. seusai itu, perjalanan ku diteruskan.. singgah di rahim bonda agar dapat ku dilahirkan ke dunia.. setelah lahir kedunia tidak ku duga terlalu besar dugaan dan cabaran yang datang.. di dunia ku menyaksikan pertelingkahan perebutan, perpecahan, keruntuhan moral, peperangan yang melibatkan berates_ratus manusia mati bergelimpangan.. berpuluh tahun lamanya aku hidup dalam kalangan manusia yang pelbagai rupa, berbagai bicara dan pelbagai watak dan perwatakan yang ada di dunia ini.. sekarang tibalah masanya aku pergi meninggalkan dunia yang fana ini.. berdebar_ debar jantungku menanti maklaikat datang, menggigil aku ketakutan kerna akan ku tempuhi alam kematian yang tidak tercapai akal ku untuk mengetahui apa yang akan menimpaku di alam barzakh.. tidak ku tahu apa yang akan berlaku sebekun ke mahsyar.. ya allah apa yang akan terjadi pabila aku berada di mahsyar nanti.. apakah aku layak ke syurga mu atau keneraka mu.. wahai allah pencipta ku..
Beruntaian air mata Ariyana apabila membaca buku Hakikat Kehidupan yang baru di belinya itu.. Resah jiwanya apabila memikirkan hakikat dan ketentuan yang telah Allah atur di dunia ini..
Aryana, dia seorang gadis yang cantik, baik, penyabar dan periang.. tetapi disebalik perwatakannya itu tersembunyi sebuah panderitaan, kekeciwaan. Kesunyian dan kesedihan yang sengaja di sembunyikan.. Putri Aryana Maria.. anak yatim yang kehilangan ibu dan ayah nya sejak berumur 12 tahun akibat kemalangan ngeri.. walaupun kekayaannya melimpah ruah dia tetap merasakan dirinya seorang miskin.. miskin kasih sayang dan miskin segalanya.. setelah kematian ibu dan ayahnya, dia dipelihara oleh pak din dan mak munah iaitu orang gaji yang diamanahkan oleh arwah orana tuanya..

5 comments:

khai said...

mana boleh saya dapatkan novel ini?

admin said...

dekat saya...
just give your email
eya akan antarkan k
1 bab demi bab

khai said...

thanks

luahansekadarkepuasan said...

sye nk jugak,,sye nk full story ea?

kireya@aleya said...

insya Allah' tinggalkan email k
lagi pun kisah ini telah eya gabungkan dengan kisah kireya.
dan ianya dalam proses...